Tuesday, February 25, 2020

TEMPAT TEMPAT MENARIK UNTUK DILAWATI

Pusat Ikan Hiasan Teluk Kemang


Ia adalah pusat pemuliharaan laut dan akuarium yang diuruskan oleh Jabatan Perikanan Malaysia. Terletak di kawasan strategik di Pantai Teluk Kemang, Pusat Ikan Hiasan bukan sahaja popular di kalangan penduduk tempatan tetapi juga pelajar, pelancong, dan peminat hidupan laut.

Daya tarikan utama adalah pelbagai hidupan laut seperti terumbu karang, ikan badut, kuda laut, penyu dan lain-lain.


Anda tidak perlu berenang di lautan untuk melihat hidupan laut yang indah, kerana disini anda dapat melihat hidupan laut tersebut.

Waktu Operasi:
Setiap Hari (9:00am-5:00pm)

Bayaran masuk: Percuma



PD Ostrich Show Farm
Ladang burung unta yg berkonsepkan zoo mini dan ala safari ini menempatkan lebih 20 ekor spesies burung terbesar di dunia yang dikenali dengan nama saintifiknya Struthio camelus.
Di sini, pengunjung boleh melihat serta mempelajari kehidupan spesis burung unta serta produk yang dapat dihasilkan dari burung unta seperti pakaian, alat kosmetik dan sebagainya. Pengunjung juga boleh merasai pengalaman memberi makan serta menunggang burung unta.
Terdapat pelbagai kemudahan yang disediakan di dalam kawasan ini seperti bangku untuk berehat, gerai cenderamata yang menjual barang-barang yang berasaskan produk burung unta, kafetaria dan sebagainya.

Rumah Terbalik Port Dickson

Destinasi yang sangat unik yang boleh anda terjah bersama-sama keluarga dan anak-anak iaitu rumah terbalik port dickson yang menjanjikan satu pengalaman yang pelik tapi benar, Umumnya galeria di sini lebih kepada dekorasi & susun atur barangan yang dalam keadaan tunggang terbalik yang macam tak logik dek akal.

Di setiap bahagian pameran hiasan ini pengunjung boleh bergambar dengan cara cara tertentu supaya hasil gambar tampak terbalik & membuatkan foto anda akan mendapat likes yang paling banyak apabila dimuatnaik ke media sosial nanti, Kalau bercuti ke Port Dickson dan cuaca pula hujan, mungkin destinasi ini boleh dijadikan alternatif untuk aktiviti berkeluarga secara indoor.
.

No comments:

Post a Comment

TEMPAT TEMPAT MENARIK UNTUK DILAWATI

Pusat Ikan Hiasan Teluk Kemang Ia adalah pusat pemuliharaan laut dan akuarium yang diuruskan oleh Jabatan Perikanan Malaysia. Terletak ...